الأربعاء، 14 مارس 2012

كلمات اغنية احمد مكى المخدرات 2012


كلمات اغنية احمد مكى المخدرات 2012
 اغنية احمد مكى المخدرات 2012
كلمات اغنية احمد مكى المخدرات 

http://im19.gulfup.com/2012-03-14/1331734700271.jpg
كلمات اغنية احمد مكى المخدرات 2012
 اغنية احمد مكى المخدرات 2012
فى كل لفة عقرب ساعة عمرى بيتسرسب بيعدى الناس والدنيا بتتغير حتى الحديد بيصدى
وانا الوحيد واقف مكانى ثابت فى ناس اختارت سكة صابت ناس تانية اختارت سكة خابت
احساس قاسى وصعب لما الناس تشوفك فاشل .. ابوك وامك واخواتك واصحابك شايفينك عاطل
قوم يابنى اسعى وحاول والله غلبت احاول ياما حاولت وقبل الجون يجى يطلع فاول
معنديش مهاره وحتى كوسة وحوستى وحوسة ودوست بعد اخر البنزين بدوسة
فى كل مقبلت شغلانة يتقالى لف نفسك .. مش هدك مدد جنب اى حيط وخدلك بوسة
رجعت فلاش باك حسبت سنين عمرى 30 سنه لقيت حسيبت تانى وتالت واتخضيت
ببص فى المرايه لقيت كام شعرايه بيضة لقيت
وابويا هو اللى لسه بيصرف على البيت
بتعامل من عيلتى على انى عالة وحالتى حالة وثقتى راحت النجاح بقى استحاله
نفسى اهرب من نفسى ومن حالتى ومن عيلتى ومن الدنيا نفسى القى دنيا تانية اهرب ليها ولو حتى ثانية
وفى يوم قالهالى صحبى واللى يدلك على الطريق ميفدش الصاحب غير صحبه اسمع من الصديق
قالى فى قاعدة ضرب حلوة بالليل عاملينها سألتها هاش
ضحك قالى بيسه قولتله لادمنها
قالى متخفش مش ممكن تدمن من اول شكه .. اقنعنى
بالليل فعلا شكتلى اول شكه
مفصلى ساحت وارتاحت وروحى راحت بكلم نفسى من جوه وبرغى ومن بره ساكت همومى شبه تاهت والرؤية باهت فى باهت
كل مشكلة كانت عندى فى الدنيا باءت وتاهت
عديت ساعات فى ثانية لقيت الصحبه قايمة دخلت بيتى وش الفجر عيلتى كانت نايمه
دفنت نفسى تحت البطانيه جسمى متلج .. نمت فى اقل من ثانية نومه واحد متبنج
قطر الحياة بيعدى بسرعة سنه فى سنه فى سنه وانا زى ما انا من لما كان عندى سنه
هى هى الحياة هو هو انا انا زهقت طهقت من الحياة تقدر تقول مليت انا
صحيت وفوقت رجعت تانى للواقع والعكننة عدى النهار بطئ كأنه كام شهر اوسنه
نفسى النهار يعدى بسرعة واضرب تانى .. ارجع ملك زمانى بعيد عن العالم بالعيلة
خلونى اضرب معاهم كل يوم وبتعزم .. خلاص دخلت السكة والطريق بيترسم
فجأنى صحبى فى يوم قالهالى خف تعوم .. اجيب فلوس منين ليا وليك نضرب كل يوم
شخشخ جيبك يامن قعدتنا دى تكون محروم .. من النهارده مفيش ضرب ببلاش مفهوم مفهوم
روحت وتانى يوم فى ميعاد الضرب جسمى اتكهرب .. كاربيج فى ضهرى ومناخيرى سايله وبتسرب
عاوز اضرب منين اجيب فلوس منين اجيب فلوس . بدأت استلف من كل اللى اعرف وادوس وحتى اخواتى اخدت منهم
ياما فلوس دروس
كلو كرهنى وبيهرب منى تقلت عنه فلوس
خمسين جنيه فى خمسين فى ميه ف ميه بسرق يوماتى فلوس من البيت وكلو شك فيا
نزلت بيعت كل حاجة جاتلى فى يوم هدية .. خلصت فلوسى لحد ماجتلى فى يوم
فكرة هى
دهب امى موبايل اختى لاب توب اخويا سرقتهم نزلت اهرب من البيت وقفنى ابويا
حاول يمنعنى مسكنى من ايدى جامد زقيته . اتخبط فى الحيط وبصلى ازاى ابنه واذيته
خد منى كل حاجة وتربس الباب وغضب .. ساعتها طلبت اغرب حاجة ممكن تتطلب
عاوز فلوس حالا يأما هرتكب جريمة .. اتهمنى بالجنون وادانى كام شتيمة
بيبان كل الاوض بتتفح عيلتى بيتفرج .. لسه بيستوعبو يمكن دا جد يمكن بيهرج
سحبت بنت اختى 3 سنين ناحية شباك .. هاتو الفلوس احسن ارميها فجأة زاد الارتباك
امى بكت بحرقة ادامى فوقت لثوانى .. رمتلى فلوس وبصوت عالى ما اشوفش وشك تانى
امشى ملكش ام يا ابغض من شيطان خدت الفلوس وجريت وعارف مش راجع بيتى تانى
قطر الحياة بيعدى بسرعة سنه فى سنه فى سنه وانا زى ما انا من لما كان عندى سنه
هى هى الحياة هو هو انا انا زهقت طهقت من الحياة تقدر تقول مليت انا


خسرت كل اهلى واصحابى بقيت وحيد .. منين هجيب فلوس لازم القى طريق جديد
فجأة افتكرت جار من سنى .. ساكن لوحده طول عمره .. ابوه فى اعارة بره مصروشهرى فلوس يبعتله
شديته زى ما اتشديت انا لنفس الطريق لقيت مصدر فلوس جديد وبيت ولقيت صديق
نضرب سوا بفلوسه وفى بيته وملناش ظهور
شقى سنين ابوه خلص كلو فى اربع شهور .. وفى ليلة بنضرب جاتله مكالمة مصدقناش
ابوه عرف ان ابنه بيسرقه اتنقل انعاش
كل عصب اتوتر .. زودت الجرعة اكتر فى اكتر الجرعة المعتاده خلاص مبقتش تأثر
شريط حياتى بيتعرض قدامى اخبر فى اخبر .. ضربت السم فى عروقى زودته اكتر و اكتر
نفسى افنى واخلص من الدنيا زى المايه اتبخر كمان زودت سنه جسمى كله اتلون اصفر
صحبى اتفزع قام واتسرع مالك اصفر ليه ياجدع .. جسمك عرقان وبتترعش زى اللى م الحيه اتلدع
رغم انى غرقان فى العرق جسمى متلج موجوع وجع
من خضتى جيت اصلب طولى جسمى على الارض اترزع
جسمى رافض لكل امر منى القوة اتهدت
والدنيا بتضلم تدريجى واحدة وواحدة اسودت
اخر لقطة فى حياتى شوفتها كانت مأساة
صحبى مرعوب وبيراقب فراقى للحياة
قطر الحياة بيعدى بسرعة سنه فى سنه فى سنه وانا زى ما انا من لما كان عندى سنه
هى هى الحياة هو هو انا انا زهقت طهقت من الحياة تقدر تقول مليت انا


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق