الأربعاء، 4 مايو 2011

البوم رامي جمال مليش دعوه بحد 2011


البوم رامي جمال  مليش دعوه بحد 2011
تحميل البوم رامي جمال  مليش دعوه بحد
البوم رامي جمال  مليش دعوه بحد mb3

 

كلمات البوم
 رامي جمال  مليش دعوه بحد


قــــــــــــدامى

قدامى طول عمـــــــــرى
قصاد عينى اللى بحلم بيه
قدامى من بــــــــــــــــدرى
مفكرتش فى حبك ليــــــه

بقالنا سنين بنتقابل
ومش فاكريـــــــــــــــن
هيجى اليـــــــــوم
نكون عاشـــــــــــــقين
وفاهمين اننا اصحاب

بقالنا سنـــــــــــــــــين
بشوفيك مره كل يومين
وكنت انا وانتى مش عارفين
هنبقى انا وانتى يوم احباب

قدامى احلامـــــــــــــــــى
وكنت كل دة كله مابشوفهاش
حبيبتى انا اسف ده غلطه بجد مقصدهاش

بقالنا ســــــــــــــــــــــنين
بنتقابل ومش فاكرين
هيجى اليوم نكون عاشقين
وفاهمين اننا اصــــــــــحاب

بقالنا ســـــــــــــــــــــــنين
بشوفيك مره كل يومين
وكنت انا وانتى مش عارفين
هنبقى انا وانتى يوم احباب


مافاضش بيــــــــا

مافاضش بيـــا بس انا قربت امــــــــل
غلطة واحدة وتقضى على اللى فى قلبى ليك
انا مش قليل الحيلة ولا طيب وســــــــــتهل
ومستحيل تجرحنى واتفرج عليك

حبى ليك مش حاجى بتقويك عليا
ولا فى حياتى اقبل انى اعيش ضحية
مش بحــــــــــــــــــاول اهـــــــــــددك
بس اـــــــــــــــــــنت عـــــــــــــارف
ياحبيبى اسهل حاجة فى الدنيا الاذية

بدل ماتاخد فرصة منى خدت الف
وياريت بتفهم ان دة من حبى ليك
بس انت فاكر ان طولة بالى ضعف
بكرة هاتعرف لما اضيع انا من ايديك

مـــــــــــش كداب

انا مش كداب سحرك غلاب
واسأل مــــــــــــــــية مرة
سحرك غلاب عدا بلاد برة
افتحلى الباب وكمان بالمرة
وارب الشباك كدة هاتريحنى
هات مية معاك عطشان افتحلى
خايف لساك امتى هاترتاحــــــــــلى

انا عايزك كدة مشغول مش سائل فيا ياواد
علشان افضل على طول واخد وضع استعداد
لل انا هاعملة ويــــــــــــــــــــــــــــاك
وياك مش هابقى مــــــــــــــــــــــلاك
ماخلاص العين عشقاك والعين مضطرة

على طول غلطان وفاضلك واحدة
وعامل زعلان وامسك على الواحدة
يرضيك سهران من واحدة لواحدة
علشان بداديك تعمل كدة فــــــــيا
طب مرة عليك والباقى عليــــــــــا
ماشى هاوريك والايـــــــــــــام جاية

ناديلـــــــــــى

انا جتلك هنا لوحدة وحنتلك
وبكرة الوقت يثبتلك بحبك اد اية وبهواك
ماجبتش حـــــــــــــــــــاجة من عندى
دة احساسى فى بعدك روحى بتقاسى
مابرتاحش الا وانا ويـــــــــــــــــاك

ناديــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلى
قلبك اعرفة واكلمـــــــــــــــة وافهمة
ان العيون دى بيخطفوا وبيسحروا وبيشغلوا

ناديــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــلى
حد اشهدة كل كل يوم بيك بحلمة
على كل وعد انا بوعـــــــــــــــــــدة
وعلشان غرامك هاعملــــــــة

دة انا جيتلك وجوايا حنين زايد
حبيبى دة ربنا رايد اقابلك يبقى بينا معاد
مافيش ولا نجمة فى سمايا بنور ضــــيك
من الاخر مافيش زيك ولو لفيت بلاد وبلاد


حصـــــل خير

حصل خير وهاعديهالك دة اللى بينا كبير
مانت عدتلى ياحبيبـــــــــــــــــــــى كتير
ياعنى انسى انا مش زعــــــــــــــــــلان
دة وياك انا عشت سنين طويلة وانا معاك
وازاى فى يوم وليلة انا انســـــــــــــــاك
حتى ولو فلبك غلطـــــــــــــــــــــــــــــان

حصــــــــــل خيـــــــــر ماتنــــــــــــسى
علشان قلبك حــــــــــــب وعـــــــــــاش
الوم لية علشان اية انا عارفك ماتقصدهاش

ماتحكيش ماتقولش كلمة واحدة
خلاص عيش دة انت بس اللى ليا
وانا ماليش الا حــــــــــبك والا هواك
حاسس بيك وعلشان كدة مش بقسى ليلة عليك
وهاعيش العمر كلة واموت ليــــــــــــك
وانسى ان فى يوم انســـــــــــاك


فوقت متأخر

مشيت وياك طريقى وكنت حالف اكملة
ماجاش على بالى خالص اللى كنت بتعملة
صغرت فى عينى اكتر من اللى كنت اتخيلة
فهمت ان اللى بينا دة كان غلط من اولة

انا فوقت متأخر لقيتك هادد اللى بنية
ويارتنى كنت اقدر اسامح بس هاعمل اية
خلتنى مستخسر اعيشلك حتى لو ليومين

انا كنت مستنى تشيلنى جو حضـــن عنيك
وطلعت بتخونى ولسة عايزنى ابقــى عليك
دى الغلطة مش منى ومحدش عارف الخير فين

معاك غمضت عينى وكنت ماشى بنيتى
لية استخسرت فيا اشوف فى حضنك فرحتى
ياريت ترتاح وتـــــــــــــــــــــــــــــهدى
علشان خلاص من ناحـــــــــــــــــــــيتى
هاعيش بعدك واكمل ايوة هامشى فى سكتى

هخاف من اية

هخاف من ايــــــــــة
وافكر ليـــــــــــــــة
مانا لقيتك وقلبى ارتاح
خلاص ياعذاب قفلنا الباب
مفيش من اليوم دة تانى جراح

من تانى هاعيش عمرى انا من تانى
ليالى حبك وقتها دى كفاية اكون وياك
من تانى هاعيش عمرى انا من تـــــانى
حبيبى مهما هايجرالى ليالى عمرى معاك

فى حضن عنيك بسلم ليك
وبنسى حبيبى كل الكــــــــــــون
مفيش احزان مفيش انــــــــــــسان
يفرق بينا مهما يكـــــــــــون

عمرى بين ايديك بعيشة حبيبة من جديد
وربنا قرب البعيد يبقى اخاف من ايـــــــــة

هاتفرق ايـــــــة

هاتفرق اية لو من حياتى انا شيلتـــــــــها
او كنت لسة بحبها ماحنا اللى كان بينا انتهى
مشينا وخلصت المواضـــــــــــــــــــــيع
هاتفرق ايـــــــــــــــــــــــــــة
اهى حاجة ضـــــــــــــــاعت زيها
زى اللى ضاعت قبلـــــــــــــــها
واكيد هاعيش من بعــــــــــــــــدها
خلاص مابقاش فى وقت يضيع

اغلى منها ناس وراحوا من ايدية
وبأمانة مش هاتيجى عليها هى
الدموع من امتى بتجيب اللى راح
مش هابص ورايا ابدا من النهاردة
اى جرح اى مسيرة فى الاخر بيهدى
كل الناس بتتألم علشان ترتـــــــــــااح


هاتفرق اية وازاى طريقى هاكملة
لو جرحى دة استسلمـــــــــــــــــــتلة
دة المستحيل هاعملة علشان ماضعفش زى زمان
هاتفرق اية ورا ضهرى هارمى الذكريات
كل اللى فـــــــــــــــــــــــــات هاعتبرة مات
وزى مهافتكر اوقات هانسى بنعمة النسيان

يخليك ليــــــــــــــــــا

روح ربنا يخليك ليا ويحلى صورتك فى عنيا
انا فين هالاقى الحنية اللى انت جيت وادتهالى
روح ربنا ما يوم يبعدنى عنك يامن روحى واخدنى
فى الدنيا اية هايعوضنى لو سبتنى حتى ثوانى

دة انا بفهمك من نظرة عين
من غير كلام بعرف قصدك
فى البعد عنك ارضى بمين
انت اللى فى القلب لوحدك

حاجة بهواك انت عاملها
مش هاقدر اوصفها واقولها
جمبك حياتى هاكملها
اهو دة اللى ممكن اقولة
شفت الغرام شفت عاميلة
واللى زمان كان لينا شايلة
قلبى لهواك كان مش طايلة
احساسى بيك وصلهولة

اتفضـــــــــــل امشى

اتفضل امشي روح على قلب غيري تجرحه
مش انا اللي يحب حد و حد ييجي يضيعه
الأحسن كل واحد فينا يرجع مطرحه

ما طلع صح اللي ياما كنت عنك بسمعه
اتفضل امشي روح على قلب غيري تجرحه
مش انا اللي يحب حد و حد ييجي يضيعه

الأحسن كل واحد فينا يرجع مطرحه
ما طلع صح اللي ياما كنت عنك بسمعه
بتحب تعيش لنفسك بس غيرك مش مهم

بتشوف تملي روحك اللي ابقى و الأهم
عندك انانيه زياده و كل مادا بتعلى فيك

بعد اللي حصلي منك لومت نفسي و قلت عيب
ده انا راحتي ف بعدي عنك بالسلامه مفيش نصيب
فرصه سعيده اني شوفتك و اتعرفت خلاص عليك

وياك انا بختي مال و قلبي شال من ناحيتك
فاتت ايام طوال و المشكله غاب حلها
نفسي اسألك سؤال طب هيه فين حنيتك
ولا معندكش منها أصل خلصت شكلها

مــــــــش بمزاجك

بحبك يعنى مش بمزاجك
حبيبى انا بجد محتاجك
دة انا احلامى بيك كملتها

بقولهالك بكل صـــــــــــــــــــــــراحة
انا جمبك بحس براحة ومليون حاجة حلوة بحسها
عمرماحد هاياخدك منى ولا هاسيبك يوم تبعد عنى

دة انا وجودك جمبك مطـــــــــــــــــــــمنى
هاقولك بس ايـــــــــــــــــــــــــــــــــة

الجنة اللى حلمت انا بيــــــــــــــــــها
والفرحة اللى انا مستنيـــــــــــــــها
وانت فى حضنى خلاص بالاقيها
هافكر تانى ليــــــــــــــــــــــــــــــة
حبيبى بجد انا محتــــــــــــاجك
دة انا احلامى بيـــــــــك كملتها


غرامك ليا عدى طوحى
وجمبك بنسى نفسى وروحى
علشانك اى شيئ انا هاعملة
تصدق باللى يوم جمعنا
بقى لايامى شكل ومعنى
كأن العمر لسة فى اولة


جتــــــــلك

جتلك فاكر انك لسة زى زمان
اسف جدا شكلى غلط انا فى العنوان
لاعنيك نفس عنيك ولا عارف فيك الاقيك
هو فى اية بيفضل على حالة يعنى ماجتش عليك

مش ندمان علشانى خسرتك
واندم ليـــــــــــــــــــــــــــــــــة
مابقاش فاضل منك اللى اتعلق بية
اللى قصادى خيال لحبيب مابقاش موجود
طيب ليا هاندم على حاجة مابقاش ليها وجود

ماليش دعوة بحد

مليش دعـــــــــــوة بحد
ولا بعمل حساب للناس
ما دام عدا الصعــــــب
يبقا الســهل جاى خلاص
ابعد معقــــــــــــــــــــــــولة
هيا حبيبى ناقصة جنــــون
لا انسان ولا جـــــــــــــــن
يبعد بينا مهــــــــــما يكون

قالوا عليك بكرا تنــــــــــــسا
واشوف على ايديك جرح لسة
وقالــــــــوا كلام بس مضايقنيش
كلام واتقــــــــــــــــــــــــال
زى بعضه وقلبى معــــــاك
عند وعــــــــــــــــــــــــــــدة
ده لو هنساك صعب ليلة اعيش


مين هيخاف مين حبيبه
و ينــــــــــــــــــــــساه يوم
او يسيبه حبيــــــبى ازاى
انسا روحـــــــــــى ازاى
حبيبــــــــــــــــــــى خلاص
انت منى كــــــــــــلام الناس
مش هاممــــــــــــــــــــــــنى
هعيش ويــــــــــــــــــــــــــاك
كل عمــــــــــــــــــــرى الجاى


مليش دعـــــــــــوة بحد
ولا بعمل حساب للناس
ما دام عدا الصعــــــب
يبقا الســهل جاى خلاص
ابعد معقــــــــــــــــــــــــولة
هيا حبيبى ناقصة جنــــون
لا انسان ولا جـــــــــــــــن
يبعد بينا مهــــــــــما يكون


البوم رامي جمال  مليش دعوه بحد
انتظروا ان شاء الله
سيتم رفع اغاني الالبوم

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق